2009. augusztus 27., csütörtök

Kazincbarcikai nyaralás

Újra itthon! :)

A nyaralás szuper volt.

Minden összejött, minden jól sült el, minden a forgatókönyv szerint zajlott. Mikor megérkeztünk Kazincbarcikára, kicsit pánikba estünk... Egyszerűen nem tudtuk elképzelni, hogy ezen a (minimum) húsz évvel elmaradott, lepukkant lakótelep környékén szép szállást találjunk. Még a hotel utcája is borzasztó volt, Zé már gondolkodott, hogy visszafordulunk, és elmegyünk a Balcsira :)

Aztán a behajtón felhaladva egy másik dimenzióba érkeztünk. Gyönyörű ápolt környék, szép, igényes hotellel.

Úgyhogy maradtunk.

Nem is bántuk meg, mert a hotel tiszta volt, modern, a személyzet kedves és közvetlen.

Az ételek nagyon finomak voltak, reggelire svédasztalról válogathattunk, vacsorára pedig 6 féle leves, 27 féle főétel és 6 féle desszert volt az étlapon. Peti persze minden nap a gyümölcslevest ette rántott husival és hasábburival, Marci viszont igazi ínyenc módjára végigkóstolt mindent :)

Az éjszakák jól teltek, szerencsére klíma is volt, így talán elmondhatom, az idei nyáron most aludtam a legjobban :)

Első nap strandoltunk a hotel strandján, Peti imádta a maci medencét, ami direkt 6 éven aluliaknak volt kitalálva. Még én is élveztem, ugyanis a medence mellett műanyag padok voltak rakva, így nem kellett ácsorogni, vagy görnyedve lábat lógatni a víz szélén, csak hátradöltem és bambulásztam :))

Éjjel esni kezdett, így másnapra lehült az idő kicsit, de kirándulni tökéletes volt!

Délelőtt elmentünk Aggtelekre barlangászni. A gyerekek is nagyon élvezték az egy órás sétát, mivel kiépített betonúton haladtunk, még megeröltető sem volt. Gyerekeseknek egyébként ezt a rövid túrát ajánlják. Pont elég is volt nekünk is. Szerencsére mire kiértünk a barlangból, ki is sütött a nap, így játszótereztünk, megebédeltünk (kemencés lángos, isteni!). Majd délután, 16 óra után még elautóztunk Miskolctapolcára, a barlangfürdőbe. Mivel kicsit szeles volt az idő, csak a barlangfürdő részt próbáltuk ki,szuper! Peti és Marci is nagyon élvezte, a víz finom meleg volt.

A harmadik napon még szintén nem volt kánikula, így megintcsak ideális volt egy kis kirándulásra.

A következő célpont Szilvásvárad volt. Fél óra alatt odaértünk, éppen elcsíptük a kisvasutat, így 10 perc alatt Szalajka völgyben voltunk. Hát az a hely valami csodálatos! Az erdő, a rét mellett lévő tó is hihetetlen gyünyörű! Felmásztunk az ősember barlanghoz is, ám azt kell hogy mondjam, hogy aki nem bukik az üres, egyszerű kis barlangokra, az ne másszon fel.

A túra után visszamentünk a rétre, majd kb. 5 perces sétával elértük a Fátyol vízesést, az is nagyon szép volt. Peti ujjongott, mert felismerte a helyet az Anna Peti könyvekből :)

Majd másfél órás várakozás után visszavonatoztunk Szilvásváradra, megebédeltünk (Zé megkóstolta a pisztrángot, mi Marcival inkább maradtunk a rántott Camambertnél, narancsos áfonyalekvárral és almaszósszal töltött burgonyakrokettel :)) Isteni volt!) Aztán Marci kiharcolt egy bobozást, mivel a kalandparkot zsenge kora miatt csak felnőtt kíséretében járhatta volna be, Zé pedig kikérte magának, hogy ebéd után fákon csüngjön, meg kötelet másszon. Ki érti ezt? :)

Szóval a bobozást Peti is nagyon élvezte, zengett a nevetésétől az erdő, háromszor visszatapsolta a bobot.

Amit sajnálok, hogy a fiúk leszavazták a Lipicai méneshez vezető sétát, úgyhogy ez kimaradt :( Nem baj, majd legközelebb :)

Következő napon megint elmentünk baralangfürdeni, most már kint is tudtunk medencézni, szuper volt. Délután pedig még leugrottunk a hotel strandjára is. Hihetetlen, hogy Peti órákat képes a medencében ellibegni, egymagában :)

Egyik nap mondjuk levitte az autóit is, és egy Gergő nevű kisfiúval tologatták a medence szélén.

Egy szó mint száz, érdemes mindenkinek egyszer kipróbálni Északmagyarországot is! Hihetelen szép tájak vannak arrafelé (igaz, Barbi? :)) Mi ámulva, 40-el csorogtunk lefelé az erdőkön-mezőkön, annyira szép volt a kilátás!

Zével megbeszéltük, hogy ezentúl is így fogunk nyaralni, hogy strand is legyen, de kirándulni is legyen lehetőség,mert csodaszép helyekre jutottunk el, kár lett volna a tengerparton feküdni egy héten keresztül!

Képek a nyaralásról ezeken a linkeken láthatóak:

(A Barlangfürdőhöz még lesz töltve pár kép, de ott sajnos a pára miatt belső helyszínen nem tudtunk fotózni, meg amúgy is elzártuk az értékmegörzőbe a gépet.)

http://picasaweb.google.com/zolabori/Kazincbarcika2009082126HotelLukacsEsKornyeke#

http://picasaweb.google.com/zolabori/AggtelekBaradlaBarlang#

http://picasaweb.google.com/zolabori/SzilvasvaradSzalajkaVolgyOsemberBarlang#

http://picasaweb.google.com/zolabori/MiskolctapolcaBarlangfurdo?authkey=Gv1sRgCNLX7_DX86mzXw#

11 megjegyzés:

másikbarbi írta...

Mi holnap megyünk kisvasutazni Szilvásra (Anna Szilvárosnak hívja), bibibííí! :)
Barcika: igen, nekem elég nagy rejtély volt, hogy Pestről pont Barcikára jöttök, mert hát lássuk be, nem egy népszerű turisztikai célpont. Mikor először olvastam, mik jöttek szóba, és végül Barcika mellett döntöttetek, nem hittem a szememnek. :) Örülök, hogy ennek ellenére azért jól éreztétek magatokat. Amúgy Ózd sokkal szebb. :) De valóban, mindenképpen érdemes erre a környékre is ellátogatni, mert errefelé igen szép tájak vannak. Én imádom! Akárhol éltem 1-2 évig, ezek a dolgok mindig hiányoztak. Ja, és nem hívtál.

Boszi írta...

Barbi, nem kaptam számot! Hová küldted? Néztem az iwiwen, a gmail-en, aztán azt hittem, nem akarod megadni :D
Amúgy gyönyörű, gyönyörű, gyönyörű! Mármint nem Barcika, hanem a környék. Szerelmes lettem belé! Legközelebb Ózdra is elmegyünk! Amúgy a barcikai strandon ránk akaszkodott egy kb. 150 kilós pasi, Öcsinek hívja magát, régen focista volt, és áradozott az ózdi strandról, hogy a vezetőség a haverja, stb., menjünk el mindenképp. De kicsit visszarettentett az, amit az ózdi strandról híresztelnek.

Boszi írta...

Apropó... Szilvásváradon milyen lámák voltunk! Viszafelé elment előttünk a kisvasút, és (miután már bebarangoltuk a háromévessel bebarangolható helyeket) képesek voltunk másfél órát dekkolni a réten, a vasútra várva. Aztán lemértük az időt,amíg visszaér "Szilvárosba" és kemény hét perc volt! Néztük, hogy egy csomóan visszasétáltak a turistaúton! :DDD Nekünk meg tiszta számkivetett érzésünk volt, étlen szomjan vártuk a vonatot (Zé meggyőződése volt, hogy nincs a Szalajkavölgyben egy büfé sem, aztán visszafelé láttuk, hogy csak megbújt pár fa mögött):DD

másikbarbi írta...

Komolyan? Kisvasúttal mentetek le is? Legközelebb a gyalogút lefelé kötelező program, mert ott is kihagyhatatlan dolgok vannak! A tavak - benne a halacskákkal -, a patakok, vízesésecskék, őzikék... ja, és lehet tobozt gyűjteni, ami egy háromévesnek nem kis élmény. :) Mondjuk a réten való szaladgálás sem rossz program. :) Annának tegnap bejött.
Írtam iwiwen, hogy a számom rajta van az adatlapomon. Nézd csak meg! :)
Igen, gyönyörű...
Az ózdi strandról én nem nagyon áradoznék a másfélmázsás helyében, mert jól hallottad, amit hallottál... és te még csak hallottad, nem láttad. :S Én láttam is... :(
Véletlenül a spot.com nélkül írtam be a címedet, és láss csodát: így is működött, csak ott még nincs fent a barcikai nyaralás. :)

Boszi írta...

Igen, a vonatról láttuk miről maradtunk le... Majd legközelebb bepótoljuk! Peti is imádta a tobozokat, dobálta a patakba :))
Te, megnéztem az iwiwen, nem jött át olyan levél, amiben írod, hogy hol a számod :(
Ja, igen :) Párhuzamban megy a két blog, mert sokan ott keresnek rá blogokra, és az kifejezetten magyar blog (mármint a blog.hu)

másikbarbi írta...

Áááááááááh! Elegem van már az iwiwről, nekem heti szinten többen mondják, hogy "mi van, nem kaptad mg a levelemet?". Mondom, nem, aztán persze kiderül, hogyh iwiwen küldték. De most már tudod, ott van az adatlapomon. Save. :D

Boszi írta...

Igen, nekem is volt már ilyen!
de akkor már tudom, hol keressem :)

Csigus írta...

Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült a nyaralásotok!!!

másikbarbi írta...

Jajj, Barbi, amit feltettél linket, azon betojtam. Volt olyan képem, ami szerint 83%, hogy pasi vagyok... Norbi 23 éves nő, én 16 éves pasi, Anna meg 13 éves lálny... de a csúcs, hogy nagymamám egy 42 éves pasi. :D Ááá kész! Nálad m ilyen eredmények szlettek? Puszi!

Boszi írta...

Csigus, köszömöm :)

Boszi írta...

Barbi, örülök, hogy jót szórakoztál! :D az én iwiwes arcképemre tök jól besaccolta a korom, viszont annyira egyedi vagyok, hogy a legnagyobb hasonlóság 9%-os volt!
Viszont Petinek van egy alteregója lányban :D
Majd feldobom ide a blogra a képet!