2008. november 24., hétfő

Azok a mai idősek...

Ezt el kell mesélnem. Ma reggel elmentem a fiaimmal a Tescoba. Ingyenes Tesco busz visz-hoz, úgyhogy szerencsére nem kell BKV-val menni, sokat gyalogolni sem ebben a hideg időben. A vásárlás végeztével egy jó nagy csapat nyugdíjassal egyetemben vártuk a buszt. A nagyobbik fiam egy nagy szatyorral, én ugye a babakocsival, azon szintén két szatyor. Tíz perc várakozás után befutott a busz. Olyan németektől kölcsönzött fajta, ahol a babakocsinak van hely ugyan, ám négy ülést lehajtva ez teljesen megszüntethető. Mikor a busz ajtaja kinyílt, az összes öreg néni és bácsi fájó lábat, sajgó térdeket nem ismerve rohant az ülőhelyért, szintén nagy pakkokkal megrakva. Én előrelátóan és a felesleges helykérést megelőzve elkurjantottam magam, hogy "Babakocsival vagyuuuunk!" Hátha megmarad a hely a kocsinak. Hát nem. Az idős házaspár ránk nézett, majd mint akik nem értenek magyarul, lehajtották az üléseket, lehuppantak egymás mellé, csomagok lábhoz. Hely nuku. Persze a busz többi része még kongott az ürességtől, ám így nekik kényelmes közelségben volt az ajtó. Egy pillanatig csak néztem rájuk, hátha észreveszik magukat. De nem. Kérdeztem, berakhatom-e a kocsit. Erre kb. 5 centivel maguk alá tolták a csomagokat, és néztek. Persze a kocsi nem fért be. Ekkor már nem bírtam tovább és megemlítettem, hogy direkt szóltam, mielőtt leültek volna, hogy babakocsival vagyok, kell a hely. Erre a hapsi: "Hát így jártak". Köpni-nyelni nem tudtam. Leszálltunk. Ugyanis mögöttünk a tömeg így nem fért fel. gyalog indultunk el, süvítő szélben, csomagokkal, gyerekekkel. A legközelebbi megálló kb. 20 percre volt. Közben dúltam-fúltam magamban. Ezek a mai nyugdíjasok. Pocakosan is számtalanszor fellöktek a buszon, ültek le előttem a metrón. Mondhatják a mai fiatalokra, hogy milyenek, hogy szemtelenek, pofátlanok, én mégis úgy látom és tapasztalom, hogy a mai idősek hihetetlenül hiénák lettek, taposnak át mindenkin, nem szent már senki sem. Ha kismama az illető, akkor minek szül ha nem tud még állni sem, ha meg picivel van, akkor miért nem marad otthon. Az egészségházban például egy helyen van a felnőtt és a gyerek bőrgyógyászat. Mikor a hat hónapos picivel előre engedett minket az őr, a nyugdíjasok kikeltek magukból, hogy mit képzelünk, nekik is drága az idő. Hát igen. Ha meg elővenném a bal mellem a váróban, akkor lenne csak a sopánkodás :) Szóval, nekem megvan a véleményem a mai idősekről. Egyébként a mai fiatalokkal semmi bajom, úgy vettem észre, hogy előzékenyek, udvariasak. Velem. Mert alapból kedves vagyok mindenkihez. Mert nekem nincsenek előítéleteim, persze csak amíg okot nem adnak rá.....

1 megjegyzés:

Csigus írta...

Öcsém!!! Nagyon remélem, hogy egy-egy jobb érzésű utas, csúnyán helyre tette a két surmákot!!!
Én simán lehet, hogy ilyen szituban, még a buszvezetőt is bevonnám, hogy ültesse át a két "matuzsálemet" valahová máshová! Szégyelljék csak magukat! FELHÁBORÍTÓ!

Hasonlókat én is tapasztaltam sajna. Főleg a középkorú és idősödő nőkre jellemző, hogy nagy pocakkal, kis gyerekkel is képesek levegőnek nézni. Sőt, mindent megtesznek, hogy előttünk szálljanak le-fel a járművekre. Tisztelet a kivételnek! :o(