2010. február 22., hétfő

Intim kehely

Úgy döntöttem, hogy írok erről a csodás kis kehelyről, mert itt Magyarországon szinte alig hallani róla,holott a nyugati országokban nagyon elterjedt ez az eszköz. Hátha kísérletező kedvű magyar hölgytársaim ráakadnak erre az oldalra és elolvasva az én személyes tapasztalataimat, meg tudják győzni magukat, hogy váltsanak.

Tulajdonképpen ez a kehely a tampon hiányosságait pótolja, illetve betölti azokat a "hézagokat" (szó szerint :)) amit a tamponhasználat mellett az ember lánya negatívumként tapasztalhat.

Most a betét kontra kehely témára nem térnék ki, mert véleményem szerint aki betétet használ, az vagy nem vehető rá a tamponhasználatra és ezáltal a kehely használatára sem, vagy eleve nincs akkora "barátságban" a testével, hogy meg tudja emészteni, hogy egy kelyhet tesz ki-be magába.


Ez a menstruációs kehely azoknak is megoldást jelenthet, aki a TSS miatt nem használhat tampont. Ugyanis a kehely használata egyáltalán nem jelent kockázatot ebből a szempontból.


Pár érdekesség:


"
A tampon okozta toxikus sokk szindróma (TSS) viszonylag közismert. A tampongyártók azzal védekeztek, hogy a dioxin csekély mértékben található termékeikben, de a helyzet az, hogy egy nő élete során 10-15 000 tampont használ el, miközben jelentősen felgyülemlik a méreganyag.

Nem tudjuk, mit tartalmaznak.


Sem a tamponok, sem a betétek csomagolásán nem tüntetik fel, hogy milyen anyagokat tartalmaznak, és a nagyobb gyártók weboldalai is csak részinformációkkal szolgálnak. A mai tamponok általában pamutból, műselyemből, vagy a kettő keverékéből készülnek, és előállításukhoz klórt is használnak. Ezen felül található bennük illatanyagok és más adalékanyagok, de a gyártók ezekről sem adnak felvilágosítást. A fehérítés során dioxin is kerül beléjük, de a legtöbb gyártó azt állítja, hogy ez a mennyiség nem jelent egészségügyi kockázatot.


Ezek az összetevők okozhatnak egyszerűen csak irritációt, allergiás tüneteket, de a tampon extrém esetekben toxikus sokk szindrómát is előidézhet. Ennek a ritka, de veszélyes bakteriális fertőzésnek a veszélyére már a tamponok csomagolásán is felhívják a figyelmet. A tünetei láz, hányinger, hasmenés és a bőrön megjelenő piros foltok."

forrás: http://www.ladyhigienia.com


Tehát összehasonlítva a tamponnal:
Egyszer kell megvenni. Az ára fajtától függően 3490-7990 között mozog, bár az olcsóbb is ugyanolyan jó, TPE műanyagból készül, amit az orvosi eszközökhöz is felhasználnak, mert annyira bőrbarát és emiatt kizárt az allergia lehetősége.

A drágábbik fajta orvosi szilikonból készül, amit pl. az implantátumokhoz is használnak.Az ára akár 3 hónap alatt megtérül.
Nem szárítja ki a hüvelyt, mint a tamponok. Bármikor kicserélhető, akár fél óra múlva is, nem kell megvárni, hogy megteljen, mint egy tampon (biztos más is kínlódott már a cserével, mikor indulás előtt meg akarta ejteni, hogy útközben ne érje baleset. A tampon még nem volt tele, nehéz volt eltávolítani, de muszáj volt, mert nem bírta volna ki addig míg hazaérünk).


Nem hagy hátra elemi szálakat, mint a tampon.
Biztos mindenki tapasztalta már tamponhasználat közben a következő - igen kellemetlen - dolgokat:

Mikor megtelik, zsuppsz, megindul a folyam, légy bárhol. Általában ilyenkor vagy egy nagybevásárlás közepén vagy, vagy a Szalajka völgyben mászod a hegyet (ahogy én is tettem a nyáron).

Strandon úszás közben megtelik kívülről medencevízzel. Nem részletezem, elég kellemetlen.


Ezzel szemben ez a kehely akár 12 órát is kibír, és nincs szivárgás! Ha olyan helyen vagy, nem érhetnek kellemetlen meglepetések. Várhatsz a cserével (a kehely esetében ezt ürítésnek hívják) addig, amíg elég higiénikus és biztonságos helyre érsz.

Ürítés előtt csak kezet kell mosni, ha nyilvános helyen történik, magaddal viszel egy kis szénsavmentes ásványvizet, ezzel le lehet öblíteni a kelyhet a fülke magányában.

Visszahelyezni a megfelelő hajtogatás után meglepően egyszerű. Egyszerűbb, mint egy tampont!
Strandolás közben nem szívja meg magát vízzel, sőt, megbízhatóan elzárja a kényes részeket. Így el lehet kerülni a gombás fertőzéseket is.

Még valami:

A kehelyben összegyűlő vér, mivel nem érintkezik levegővel (mint egy tampon alulról)teljesen szagtalan ürítés közben.

Egyébként minden vérzés kezdetén elég egyszer kifőzni, forró, lobogó vízben két percen keresztül. A piros napokon elég forró vízzel leöblíteni ürítés után. Ha épp úton vagyunk, ezt kiválthatjuk egy kis sima vízzel, amit magunkkal viszünk a flaskánkban(megjegyzem, ez max. egyszer fordul elő egy nap,csak ha egész nap nem vagyunk otthon, mivel nem muszáj üríteni, csak 12 óránként!)

Majd a ciklus végeztével elrakás előtt mégegyszer ki kell főzni.


És akkor most jöjjenek a személyes tapasztalatok:


Természetesen utána érdeklődtem a nőgyógyászomnál. Bár először azt sem tudta mi fán terem, miután elmondtam neki, valamint bemutattam a kelyhet, tetszett neki. Azt mondta, hogy egészségügyi hátrányai nincsenek, ha valaki ügyel az ürítés közben a higiéniára, alaposan kezet mos (úgy, mint egy tamponcsere közben is) akkor teljesen veszélytelen, és nincs ellenvetése a 12 órás bentléthez sem.

Nem, nem kell tartatni a visszafolyástól a méhbe, ez lehetetlen, mivel a vér folyamatosan kifelé áramlik, na meg a méhszáj is egy keskeny kis nyílás, lehetetlen, hogy fekvés közben visszafolyjon bármi is.
Mivel hermetikusan el van zárva a levegőtől, a baktériumok sem szaporodnak el, ezért nincs szaga sem.
Szóval a dokim áldását adta rá és meg is jegyezte, hogy lehet, hogy még nem hallott róla.
Na ezt nem tudom. Talán a tampon és betétgyártó cégek keze lehet benne...? :)

Elsőre én a Ladycup nevezetűt próbáltam ki, annak is a rózsaszín változatát (Pinkcup) L-es méretet, mivel már szültem természetes úton kétszer is és elmúltam 25 éves.


Nagyon édes kis dobozban érkezett,a megrendeléstől számított 2. napon) kaptam hozzá egy aranyos kis pamutzsákot is, ebben lehet tartani, amíg "alszik" két mensi között. Ez a változat kis szárral készül, amit az egyéni igények szerint le lehet vágni, bármeddig. Én teljesen levágtam, de így is könnyedén kivehető) Nagyon puha, nagyon rugalmas, szuperül illeszkedik.


A másik (MeLuna) épp az imént érkezett meg, szupergyorsak voltak, pénteken rendeltem és ma (hétfő délelőtt) már itt is van.

Éppen tesztidőszakban vagyok, úgyhogy kipróbálom mindkettőt.
Egyébként elég egyetlenegy is, és akár 10-15 évig használható. A Ladycupnál 10-15 évet írtak, a MeLuna esetében 5-10 évet.

Szóval. Kezdjük a Ladycup-al.
Elmondhatom, hogy a felhelyezés és eltávolítás is simán ment, minden bonyodalom nélkül, és nagyon jó!!!!
Semmit nem lehet érezni, és ma már a 4. órája használom, pedig ilyenkor a tampont már másodszorra cserélném (super plus, legnagyobb méret).
Közben nem kíméltem. Egy órás torna (hasizomgyakorlatok, fitt ball edzés és fél órás kardió edzés) után semmi szivárgás, semmi kényelmetlenség.

Holnap letesztelem a MeLunát is!

MeLuna barátném L-es méret, foggantyú nélküli változat, narancs színben.
Majd beszámolok.

Ha valaki kedvet kapott, bővebben olvashat a kelyhekről és egyből rendelhet innen Ladycupot:

http://www.ladyhigienia.com/index.html


Innen MeLunát:


http://www.laxus.hu/main.php?module=meluna


És egy videó a hajtogatásokról:

23 megjegyzés:

másikbarbi írta...

Hű, Barbi, ha elkezdek egyszer menstruálni, tuti kipróbálom. De tudod, én vagyok az a csodabogár, akinek lehet gyereke, nincs semmi nőgyógyászati problémája, viszont soha nem menstruál. :D (Emlékszel? Ezért tudtam meg csak 13 hetesen, hogy egy Anna van a pocakomban. :))
De még csak 29 vagyok, szóval nincs veszve minden. :) Puszi!

Boszi írta...

Barbi, téged klónozni kellene! De most komolyan! Én is kihagynám azokat a napokat....Mondjuk már nem sok van hátra,egy kehellyel kihúzom fél lábon állva is :)
vagy :( ?
Ezt a "még csak 29 vagyok"-ot hogy érted? Hogy messze még a kamaszkor vége? :D

másikbarbi írta...

Bizony ám, csajszi! Messze még a kamaszkor vége! :D De ezt te is épp oly jól tudod, mint én! ;)

Van már klónom, úgy hívják, hogy Anna. :))

Csigus írta...

Azt hiszem, most az összes férfi olvasódat sikerült elüldözni. :O)

Boszi írta...

Áhh, nehogy azt hidd :) Szeretik ők tudni a titkokat:)
Zé pl. tegnap élvezettel ecsetelte, hogy véletlenül tanúja volt egy beszélgetésnek egy brókercégnél. Három csaj tárgyalta, hogy hogyan epilálja magát, meg hogy hány hétig járt bozóttal a lába között az egyik, hogy le tudja gyantáztatni magát:))
Na meg láttad volna az arcát pár napja, mikor érdeklődött, működik-e a "csésze" :D

Csigus írta...

Gyuri is mondta, hogy vegyek ilyen csészét, mert szerinte is jó. Hogy ezt miből gondolta?! :o) Lehet, hogy a puszta gondolat, hogy valamit feldugunk érdekes! :o)))))

Boszi írta...

:))) Mutattad neki? :)
De különben meg igaza van, tényleg jó! Én nem fogok visszatérni a tamponra, az tuti!

Csigus írta...

Persze, hogy mutattam! :o)
Egy dolog "aggaszt" ezzel a kehellyel kapcsolatban. Mikor üríteni kell nagyobb mennyiségű vérrel szembesül az ember direktbe. Nem úgy mint pl. egy tamponnál. Lehet, hogy én ehhez túl finnyás vagyok... :o/

Boszi írta...

Nekem is ez volt az aggályom, de az első alkalom után elmúlt. Tényleg. Nem volt benne semmi undorító, gondolj bele, ülsz a vécén, kiveszed és azzal a lendülettel borítod is. Nem is kell megnézni.
Na most akkor tényleg elüldöztem a pasikat :D

Smilodon írta...

...Na, és most, hogy elüldöztük a pasikat, beszéljünk a hüvelygombáról...

Boszi írta...

:))) Van valami amit esetleg elmondanál? :)

Smilodon írta...

Sajnos jelzett (saját) szerv hiányában nem tudok a témában állást foglalni - mindössze szerettem volna jelezni, hogy nem minden XY kromoszómával rendelkező személy ennyire ijedős/prűd/egyéb (jelölje aláhúzással a megfelelőt).

Boszi írta...

Végre egy férfi, akinek jelenlétében beszélhetnénk akár a hüvelygombáról is! :)
Ha tudnánk, hogy mi is az ;)

Smilodon írta...

Hát, nem lehet sokkal rosszabb, mint a fitymaszűkület - ami szintén remek társasági téma, csak ajánlani tudom minden széles látókörrel rendelkező embernek, nagyszerűen fel lehet dobni vele az ellaposodó hangulatot.

Boszi írta...

Jó ötlet, majd bedobom legközelebb, biztos sikerem lesz :D

Névtelen írta...

Sziasztok!Boszi írtad, hogy a Meluna kelyhet is kipróbálod.Össze tudnád hasonlítani a Ladycup-pal?Én most szeretnék rendelni, de nem tudom az olcsóbbat vegyem-e meg.A képekből úgy látszik, mintha a Meluna egy kicsit vastagabb,keményebb lenne...Csilla

Boszi írta...

Szia Csilla!

Túl vagyok a tesztelésen, nekem a Ladycup vált be nagyon. Túl vagyok vele a második cikluson. Szuper hajlékony, könnyű felhelyezni, nem szivárog.
Igazad van, a Meluna tényleg merevebb, vastagabb kicsit, nekem szivárgott mellette (persze lehet én voltam a béna). Kisebb is mint a ladycup.
Ráadásul mivel a csomagolása olyan volt, hogy össze volt lapítva benne a kehely, nekem egyszerűen nem rúgta ki magát és nem henger alakú volt, hanem ovális maradt...
Szóval én a Ladycupot javaslom vagy a Mooncupot. Azt is kipróbáltam és szuper, úgyhogy a kettőt váltogatom :) A Ladycupba fér a legtöbb,az átmérőjük viszont ugyanakkora (de erős vérzés mellett sem telik meg a mooncup sem csordultig).
Mooncup is hasonló áron van mint a Ladycup, én a joababanak.hu-n rendeltem, ha jól néztem utána, ott a legolcsóbb.
Egyébként Amerikában a mooncup van leginkább elterjedve, persze ez nem jelent semmit, anyaga és minősége is ugyanaz mint a ladycupé, csak a külseje más a barázdák miatt.
Azt mondják ez jobban a helyén tartja a kelyhet, ám nekem a ladycup sem mozdult el semerre.
Egy viszont biztos, hogy tisztasági betét kell hozzá, mert csere után ugye nem szívja fel a folyadékot úgy mint a tampon, így pár pötty kiürül utána.
Majd írd meg, Neked hogy vált be, jó tesztelést :)

Névtelen írta...

Szia!

Köszi a gyors válaszod:)Ladycup-ot fogok rendelni a ladyhigienia.com-ról.A kolleganőmnek most érkezett meg, és csak jókat tudott mondani a forgalmazóról, nagyon kézségesek voltak.És még a színét is Te választhatod meg!Örülök, hogy megtaláltam a cikkedet és majd jelentkezem a tapasztalataimmal:)

Boszi írta...

Nagyon szívesen :)
Tényeleg nagyon minőségi a Ladycup, én is a ladyhigienia.com-ról rendeltem!Egyik nap reggel megrendeltem, másnapra itt is volt. Igen, én pinkcup-t választottam, de szemeztem az orangecuppal is :)

Majd jelentkezz, örülök, hogy írtál!

Névtelen írta...

Sziasztok!
Hosszú távon is bevált a kehely?
Felhelyezése a tamponéhoz hasonló?
Köszi :) Bea

Boszi írta...

Szia!

Igen, nekem bevált :) Inkább a Ladycup.
Felhelyezés előtt hajtogatni kell (van is a poszt végén róla egy videó) annyi a különbség a tampon és a kehely közt, hogy a kehelynek alacsonyabban kell lennie mint egy tamponnak.
Üdv:
Boszi

Névtelen írta...

Köszi:)
azt hiszem kipróbálom! :)
Minden jót!
Bea

Névtelen írta...

Szia Bogi!
Mukodik meg ez az oldal, kerdezhetek?
Vettem egy Selena cup tolcsert a minap dm-ben M-es meretben. Kitalaltam, hogy uszassal tesztelem eloszor, hogy biztosan jol zar e. A nogyogyaszom egyebkent nem javasolja a strandolast, gondoltam a tolcser majd megoldja ezt a problemat is.
1 ora uszas utan kivettem, es felig volt medence vizzel. ��
Mit ronthattam el? Felhelyezes utan kicsit lejjebb csuszott, de ellenoriztem, rendesen kinyilt es a vakum hatas is megvolt. Elkepzelheto, hogy nagyobb tolcser kellene? Vagy kemenyebb anyagu? Meg nem szultem, ezert vettem M-es meretut.
Koszi!
Udv: Erzsebet