2009. január 23., péntek

Hétköznapok....

Peti legújabb szórakozása, hogy kiönt minden játékot, ami dobozban, tartóban van. Mit ne mondjak, elég nehéz higgadtnak maradni, mikor rálépünk egy-egy kisautóra :) Úgyhogy kitaláltam, hogy a kiöntést szigorúan összepakolásnak kell követnie (előbb-utóbb). Először nekem is be kellett szállnom, de mostanra már nem is ellenkezik, gyönyörűen elpakol magától. Mondjuk tombol a dackorszak ezerrel.... Tegnap gyümölcsöt kért. Mondom neki, hogy van banán és alma. Melyiket kéri? Erre hisztizni kezdett, hogy nem almát kér meg banánt, hanem gyümölcsöt! :))) Ma megérkezett az első Disney-s könyvcsomagunk, benne a Verdás hátitáskával, mesekönyvvel. Nagyon tetszik neki! Reggel hozta a posta, azóta olvasgatja és mesél nekem belőle. Hihetetlen, miket költ! Mondta, hogy azzal a táskával megy szombaton iskolába :) Mostanában egyre többször használja az "én" és "magamnak" , "nekem", "enyém"kifejezést, pl. "veszek magamnak Verdát, elolvastam magamnak a könyvet, az én autóm, az én szobám". Marcival szokott veszekedni, mutat Marci tévéjére és mondja " Ez az én tévém" Erre Marci közli, nem, ez a Marcié. Visítás. Majd újra kérdi, Marci kerülendő a konfliktust, azt válaszolja, "ííííígen, ez a Peti tévéje" Erre megint visítás a válasz.... Nagyon sokszor provokál vitát Peti, próbálgatja az erejét. Persze ha Marci megunja, akkor van ám a visítás :)
Egyre önállóbb. Már nem hajlandó szívószálas kulacsból inni, csak pohárból. Már tökéletesre fejlesztette, persze jó pár vizes felső előzte meg a sikert :)
Egyedül akar vetkőzni fürdésnél, egyedül mosakodni. Egyedül habfürdőt önteni a kádba (egy fürdés egy flakon :)) Van egy új szokása. Mindent megszagol. Könyvet, ételt, hajat, ruhát. Aztán közli, hogy "illatos" vagy "büdös". Egyik reggel Zével szokás szerint egy takaró alá bújt. Majd kisvártatva megszólalt: " Apa, kitegyed a szádat a takaróból!" :))))

Nincsenek megjegyzések: