2008. december 23., kedd

Riasztás...

Tegnap délután 5-kor riasztott a szénmonoxid jelző... Pár másodpercig eszembe sem jutott, ilyenkor mi van, mert hetente egyszer Zé szokta tesztelni Petivel a kezében, ez olyan közös program náluk. Tehát a hang nem volt szokatlan. De most másképp szólt és nem hagyta abba. Én épp kint voltam a gyerekekkel a konyhában, fasírtot sütöttem. Pár pillanat múlva kijött Zé. Ő kapcsolt előbb. Gyors ablaknyitás, fűtés le. Kint éppen viharos szél tombolt, úgyhogy kellemes volt... Nekem mondjuk jól esett, mert a serpenyő felett amúgy is melegem volt. A gyerekekre sapka, pulcsi, szegény Marcit kellett nyugtatni, hogy semmi gáz (ő, vagyis az van... de semmi komoly). Nagyobb baj lett volna, ha tavaly nem vesszük meg a készüléket. Zé ötlete volt, mert egy éve életveszélyesnek minősítették a közös kéményt, kötelezték is a lakókat, hogy meg kell javíttatni. Úgyhogy inkább beszereztünk egy jelző készüléket. Én úgy voltam vele, áhh, mi bajunk lehetne, hisz régi az összes ablak, állandóan húz be a cúg.
Jé, apa szellőztet? Itt valami nem oké...
Úgy látszik az erős szél egy jó darabig úgy fújt, hogy nem tudott eltávozni és megtelt a lakás szénmonoxiddal... Kiszámoltam, hogy ha délután 5-kor érte el a 190 cm-es magasságot (ilyen magasan van a jelző ) mivel könnyebb mint az oxigén, fentről telítődik a lakás, akkor körülbelül éjjel érte volna el az ágyak szintjét... Amiből az következik, hogy az álmunkban jelentkező rosszullétet könnyen átalhattuk volna... Bele gondolni is borzasztó, hogy kis híján a másvilágon karácsonyoztunk... Persze lehet hogy szerencsénk lett volna és nem gyűlik be odáig, de ezek után....Szóval aki gázzal fűt, melegít... Hiába régiek az ablakok, nem a legjobb a szigetelés (mi ezért se cseréltettük le a nyílászárókat) Hiába újonnan felújított a kémény, mégis megtörténhet a baj! Tessék beszerezni azt a szénmonoxid-jelzőt!
A miénk húszezer forintba került. Az életünket köszönhetjük neki....Mmmm....Friss levegő!

Nincsenek megjegyzések: