2009. április 23., csütörtök

Óvodai nyílt nap

Ma nyílt napon voltunk a kiszemelt óvodában.

Tulajdonképp nem is volt nyílt nap, üzenték, hogy bármelyik nap bemehetünk körbe nézni.

Mama, papa, Peti, én (Zé sajnos nem tudott elszabadulni, már hétfő óta vizsgáztat reggel 8-tól este hatig).

Peti szerencsére nem vonakodott, a gyerekek éppen az udvaron játszottak és imádattal vették körül Petit, mint kis gyámoltalan újoncot (haha-majd megismerik :)))

Az óvónénink nagyon aranyos középkorú nő, részletesen elmagyarázta a napi programot, megmutatta a csoportokat, Peti megnézte a jeleket is, meg hajtogatta, hogy alma legyen az övé, de hát egyenlőre még nem tudni, mi marad :)

Ebben az óvodában alkalmazzák az úgynevezett szocioemocionális terápiát, aminek a lényege,idézem:

„A pedagógusok és pszichológusok egyaránt vallják, hogy gyermekkorban még teljességében látható és kibontakoztatható a gyermekekben lévő érzelmi, szociális, és a „kapott” (veleszületett) keretek között meglévő értelmi kapacitás. Ehhez az óvodai nevelésben a feltétel nélküli személy-elfogadásra és képességeiket lendületbe hozó bíztatásra van szükségük, egymástól és a felnőttektől egyaránt.

A szocioemocionális pedagógiai terápiában a gyermekek és a felnőttek alapvetően ennek a hármas dimenziónak a megerősítésén munkálkodnak. Ez a folyamat elsősorban prevenciós jellegű, de lehetőséget ad a terápiás munkára is, pedagógiai keretek között. Kölcsönösségre, elfogadásra, minősítés nélküli bíztatásra, közösen elfogadott kereteken belüli szabadságra, megengedésre épül. Kialakítja azt a képességet, hogy a megjelenő, felkínált lehetőségekből - szankció nélkül- csak annyit használjon a gyermek, amennyit az adott pillanatban képes befogadni. Mivel az arányokat a gyermekre bízza, döntést és felelősséget is ad számára, hogy önmagának is segítőjévé váljon. Ahhoz járul hozzá a játék keretein belül, hogy a gyermek önmagára figyelhessen, saját, egyéni világot, személyiséget alakítson ki, és ilyen formán biztosabban kapcsolódhasson másokhoz.

A terápia játékai, amik (tényleges és képzeletbeli) mozgásra épülő fantáziajátékok - segítik a gyermekeket abban, hogy megélhessék saját érzéseiket, megérezhessék mások érzéseit a mozdulatokban, az érintésben, a beszélgetésekben, és a csoportos játékokban az összetartozás érzését a maguk alkotta sokszínűségben.

E kapcsolódásokban kidolgozzák, folyamatosan alakítják, formálják a gyermekek egymáshoz és a felnőttekhez való viszonyulásukat, saját megküzdési stratégiáikat. A terápia speciális játékainkra épül, a játékok adta lehetőségek kiaknázásával. A fantáziajátékok, - vagy ahogyan a gyermekek nevezik: varázsjátékok- az óvodáskor képi élményfeldolgozására, gondolkodására épít, a képben hordozza azokat a szimbólumokat, amikkel a gyermekek napról-napra találkoznak a mesék világában. A játékok rövidsége, sajátos szókincse, belső munkát megengedő hozzáállása saját képi világ megteremtését teszi lehetővé, ami alapját adja (adhatja) a külső képi világ feldolgozásának is. A statisztikai elemzésekkel alátámasztott folyamatkövetés eredményei azt mutatják, hogy a játékok egyértelműen (szignifikánsan) hozzájárulnak a gyermekek lelki, érzelmi, szociális és kognitív fejlődéséhez.” ( Dr. Gőbel Orsolya)

Jól hangzik.

Van még sóbarlangjuk ( amit már ismerünk, Marci óvodájában is volt anno), lényege, hogy kb. egy órát ott játszanak, rajzolnak a gyerekek.

Nagyon jó a megfázásos időben, lerövidíti a "taknyos" időszakot, jó asztmás és allergiás gyerekeknek is, köhögéscsillapító.

Peti szerencsére aranyos volt, nem mutatkozott be rögtön első alkalommal :)

Más.

Zé ma Svácjba utazik....Fél 8 körül indul a gépe, tiszta ideg vagyok. Utálom ha repülőn utazik.

Hokimeccsre mennek, mutatta a mezeket is amiket ő visz. Háááááát, legalább lesz 4 magyar drukker is :))

Mindenesetre szegénynek csak púp a hátán, így vizsgák előtt...

Szóval, vigyázz magadra Édes, várunk haza, nagyon-nagyon szeretünk!!!

Nincsenek megjegyzések: