2009. április 2., csütörtök

Végig gondolták????

Egyik este a híradó közben akadtam ki.

Bevezetik, hogy két év helyett csak egy év lesz a GYED. Plusz egy év a GYES. Elkezdtem morogni magamban, hogy ezentúl két éves gyerekekkel lesz teli a bölcsőde?

A frászt! Egy éves gyerekekkel lesz teli!!! Mert már most is kevesen tehetik meg, hogy otthon maradnak a GYES idejére, rengetegen adják bölcsibe a gyereket a GYED lejártával.

Most meg hogy itt a válság, egy évesen biztos hogy sokkal több gyereket kényszerülnek majd beadni a szülők.

Borzasztó. Felháborító! Végig gondolta vajon az a sok öltönyös f*sz a parlamentben, hogy ennek milyen következményei lesznek?

Szerintem nem. Ez is egy pontja a megszorító intézkedéseknek, semmi több. Pedig ez sokkal több annál, ez a gyermekek életéről, lelkéről szól!!! Vajon ha megkérdeznének egy gyermekpszichológust, mit szól ehhez, mit mondana?

Mert azt a legtöbben tudjuk ugye, hogy a bölcsőde nem a gyerekről szó, hogy milyen jó neki a közösség...A bölcsőde egy gyermek megörző. Hogy a szülő tudjon dolgozni. bele gondolni is szörnyű, hogy majd ezentúl mikor egy éves lesz egy gyerek, megy a bölcsibe.

Pont mikor vége a csecsemőkornak, és kinyílik a világ.

És kellene Anyu. Vagy Apu. Vagy a Nagyi.

Mindegy, de kellene EGY ember, aki mindig ott áll a pici mögött. Ha valami bántódás éri, elesik, megijed, vagy csak egyszerűen SIKERÜL valami és felnéz, hogy "lám, milyen ügyes vagyok, ugye?"

És ha akkor épp nem figyel senki? Nem dicséri meg senki? Mit érez vajon az a gyerek? Hogy ő csak egy a többi gyerek közül? Nem ő a világ közepe?

Mert minden gyereknek az adja a biztonságot a nagy felfedezések közben, hogy tudja, ott van valaki aki segít neki és megvédi.

Mert mi van, ha az a gondozónéni éppen egy megkeseredett, (érthető módon sajnos) a mindennapi megélhetésért küzdő ember? Akinek épp rossz napja van és éppen hogy csak tereli a kis totyogót, de egy kedves szava sincs?

Aki úgy segíti fel a gyereket a földről, hogy közben már a másik gyereket parancsolja arrébb és kimarad a vígasztaló szó?

Milyen felnőtt lesz egy ilyen gyerekből? Mennyire lesz érzékeny lelkileg? Hogy messzebbre menjek, milyen szülő lesz belőle? Milyen emberek lesznek közöttünk 40-50 év múlva?!?! És különben is. Hely sincs a bölcsődékben! Nincs, kevés!!! Négyszeres a túljelentkezés már most!

Mit csinál majd a válsággal küzdő szülő, ha igenis, el kell mennie dolgozni? Mert biztos hogy nem válogathat majd a bölcsik között, melyik a legjobb a gyerekének. Ha otthon marad, éhen hal.

Nehéz lesz....Mindenesetre hihetetlenül örülök,hogy én megúsztam ezt a dilemmát.

Egy biztos, hogy ha ezt bevezetik, én nem szülök több gyereket..........

3 megjegyzés:

Csigus írta...

Mélységesen fel vagyok háborodva!
Ráadásul ez minket érint is Barnus miatt. Kizárt, hogy 1 éves korában bölcsődébe kerüljön! Horror!
A terv az (volt), hogy 3 éves koráig itthon maradok vele. DE két évig havi 28 ezer...

másikbarbi írta...

Én 3 évig kaptam havi 24.700 + családit... háááát... kemény (de megoldható, csakis a gyerkőc érdekében). Gondolom, a miniszterelnök úr nem tölthetett túl sok időt a három gyerekével, ezért fogalma sincs, mennyire fontosak az első évek. Hányinger!
Én olyat is hallottam ma a játszón, hogy az egygyerekesektől meg teljesen elveszik a csp-t... ti hallottatok erről vmit?

másikbarbi írta...

Egyvalamiben azonban biztosak lehetünk, és ez az, ami miatt a félelmem csak átmeneti.
Nincs az a hülye ország, amelyik ezek után újraválasztana egy ilyen kormányt. Márpedig jövőre jönnek a választások. Én bízom Viktorban. Első lépése lesz ezt a sok sz-rságot eltörölni. :)