2010. március 29., hétfő

Edzőteremben

Tegnap erőt vettem magamon és végre (kb. 6 évnyi győzködés után) lementem Zével az edzőterembe.

Pár napja már előkészültünk, bevásároltunk mindent ami kell. Edzőnadrág, pólók, sportmelltartó.
Vasárnap délelőtt mentünk, gyerekek a nagyszülőknél parkoltak le.
Érdekes, de nem izgultam túlságosan. Mondhatni furcsa mód nyugodt voltam, nem agyaltam azon, hogy más látni fogja amint nyögök (mert hogy ez volt a fő érvem a konditerem ellen).
Zé nagyon rendes volt, jó személyi edzőként jött, istápolt és kísért mindenfelé.
Hát, mit ne mondjak, órási a terem! Csak futópadból volt vagy 15 darab! Persze ez óriási jó pont, mert így nem kell másra várni, mindig van szabadon egy-kettő.
Először itt kezdtük. Először séta üzemmód, hogy megszokjam, aztán egyre gyorsabbra állítottuk.
Lényeg a lényeg, Zének  15 perc múlva úgy kellett lekapcsolnia alattam a gépet, mert már ő sem bírta tartani velem az iramot :)
Aztán elindultunk felfedezni a többi gépet is.
Zé persze köszöngetett mindenfelé, én pedig szerényen vonultam mögötte.
A sok kopasz-izmos-izzadt pasi felnézett egy pillanatra, olyan "ezt a csajt még nem láttam" nézéssel, de ezzel igyekeztem nem foglalkozni :)
Zé bemutatott a hátizom erősítő gépnek, megmutatta hogyan kell szabályosan csinálni a gyakorlatot, kiosztotta mennyit csináljak és nézett. Én meg húztam-húztam a lehető legkisebb súllyal erőlködve... Zé megkegyelmezett, átvitt egy másik fajtához, ami szintén a hátizom erősítéséhez van, majd megmondta mennyit csináljak és nekiállt súlyokat emelgetni.
Én meg húzóckodtam szorgalmasan. Közben egy 150 kilós, a falnak támaszkodó csajszi beszámolóját hallgattam, amint receptet mesélt a barátnőjének, aki lelkesen izzadt a lábizom erősítő gépen. Hát hiába, avér nem válik vízzé :)
Érdekes volt, mikor végre úgy éreztem, teljesen beleolvadok a környezetbe, a társaságba és az ég adta világon senki nem néz ki onnan....Ott, akkor engedtem el azt az érzést, hogy ciki, ha más is látja mikor edzem. Nagyon jó érzés volt :)
Zé mikor végzett odajött hozzám és átvezetett a vádligéphez, ott is csináltam 3x10-et, majd a hátsócomb erősítőn is.
Majd megmutatta azt a szerkezetet, amin tulajdonképp guggolni kellett, csak teljesen fordítva. Egy vaslapot kellett felfele tolni két lábbal. Nagyon bejött!

De az összes gép. Rájöttem, hogy mennyire szegényes és nehézkes eszközökkel próbáltam otthon edzeni, mikor alkalmanként 700 ft-ért szinte bármimet erősíthetem, fele annyi idő alatt és sokkal hatékonyabban.
Végezetül egy szuper lépcsőzőgépet is kipróbáltam. Zé beállított nekem egy zsírégető programot (változó nehézségű program, 4 perc gyors, négy perc lassú tempó). Hát, megizzadtam rendesen! Nagyon tuti volt!
Lihegve totyogtam az öltözőbe és éreztem, hogy most aztán adtam az izmaimnak rendesen!
A kocsiban pedig Zé adott egyet a lelkemnek is. Elmesélte, hogy az öltözőben Csaba (akivel együtt futópadoztunk) megkérdezte, ki vagyok.
Egy rokon, unokatestvér? Zé mondta, hogy nem,a felesége vagyok.
Feleséged?! (Zé már mesélt neki Petiről, tudta, hogy van egy kisfia).
Azt mondta Csaba, hogy max. huszon egy-két évesnek nézett :)

Láttam Zén hogy büszke volt rám, este meg is kaptam, hogy egy csitri vagyok :)))
Ja, ma alig bírtam kikelni az ágyból....Izomláz hátban, lábban, fenékben.... de jól vagyok és megyek holnap is :)

13 megjegyzés:

Smilodon írta...

Alkalmanként 700 HUF? Nekem 7000-be került a 8 alkalmas bérlet, amit ráadásul egy hónap alatt el kell használni, mert lejár - amúgy pedig 1200 a napijegy. Többek között ezért is fulladt kudarcba testépítő karrierem, és maradtam ilyen puhatestű...

Boszi írta...

Ahová én járok, ott 5500 a 10 alkalmas. A terem pedig oltári nagy! Még csúcsidőben is vannak szabad gépek.
Ejnye, remélem nem azt akarod mondani, hogy ez elrettentett a mozgástól? Valahol máshol is meg kellett volna próbálni :)
Esetleg elmenni futni. Ahhoz csak egy futócipő kell, hely meg mindig akad :)

Smilodon írta...

Akkor ez biztosan nem a Gilda Max nevezetű franchise - ők is elég nagynak számítanak, több termük is van a városban, én hozzájuk jártam.
Bár tudom, hogy a véleményemmel erős kisebbségben leszek, de a futás szerintem egy baromi hlye sport. Egyrészt unalmas, másrészt csak elfárad az ember, nincs igazán látható eredménye. Legfeljebb akkor futnék, ha sok, felettébb morcos, nagydarab marcona üldözne, és akkor is inkább hajlanék először a tárgyalásos megoldásra...

Boszi írta...

Hú, ismerjük a Gilda maxot. Ők tényleg egy nagy (vagyis inkább azt mondom excusive) láncolat.
Mi az erzsébeti fitness 2000-be járunk. Az is oltári nagy, a gépek meg ugyanazt a funkciót látják el :)
És rengeteg fitness bajnokuk van.


Futás: A titka az, hogy jó zenét kell hozzá találni :) Direkt vannak megfelelő ütemszámú zenék, amik ösztönöznek a tempóra. De állítólag ugyanolyan jó ha kedvenceket válogatsz, amik jó érzéssel töltenek el :)
Ha kell küldök pár marcona legényt, akik nem hajlandók tárgyalni :D

Smilodon írta...

Sajnos ez a terem nekem nagyon kiesik - inkább észak és közép Buda magasságában mozgok, max. észak Pest. Vagy kell keresnem egy másik, viszonylag olcsó helyet, vagy puhulok csendben tovább.
Zenét jobb szeretek nyugalomban, hátradőlve hallgatni. Esetleg háttérzajként. Ráadásul azok a zenék, amiket én szeretek, hajlamosak az ütemváltásokra - a rock örök varázsa...

Boszi írta...

Hát, Budán valóban nehezebb olcsóbb helyet találni, de szerintem ne ítéld meg a konditermet a kapujáról, nézz be párba, mert ez a fitness 2000 sem egy szépség, magamtól be sem mentem volna. Belülről pedig le a kalappal.
Szóval Te egy rokker vagy? :)
Most perpill egy rokker fazont képzelek el, aki enyhén pocakosodik, és ott a csoki a kezében :D

Smilodon írta...

Kérem, definiálja: "rokker".
Ja, egyébként egy pocakos, loncsoshajú pasi vagyok, aki átizzadt, lukacsos polóban ül a szakadt foteljában, egyik kezében egy üveg langyos sör, a másikban egy olvadt csokoládé (melynek ragacsos foltjait a kárpitba törli), és böfögve nézi a focit a TV-ben. Amikor éppen nem a neten tetszeleg a megmondóember szerepében.
Valami ilyemsmi..?

Boszi írta...

Neeem... Nekem volt rokker ismerősöm. Nem volt lucskos a haja, nem volt büdös és nem a tévé előtt ült, hanem motoron :)

De hát ha Te egy másik verzió vagy, engem az sem zavar :D

Smilodon írta...

Nem, én komolyan mondtam, tényleg így nézek ki. Na jó, a hajam nem loncsos, mert konkrétan alig egy centi, de a többi stimmel.
Sajnos motorom nincs - volt egy szakadt, '84-es Opelem, de attól is meg kellett válnom, amikor már több sebből vérzett.

Boszi írta...

:D
A pólód mitől izzadt, ha nem sportolsz? ;)
Egy jó tanács: csoki helyett a sört tedd a hűtőbe.
Részemről (amíg ettem) enyhén olvadt állapotban szerettem a csokit. Régen, télen, suliba menet a zsebemben szó szerint a markomban tartottam a csokim, ki ne hűljön.
Aztán volt egy idő mikor megpörgettem a mikróban :)

Boszi írta...

Ja, mi nemrég váltunk meg a 84-es II Golfunktól, mert útközben elhagytunk pár alkatrészt alulról :)) Azóta (merthogy figyelemmel kísérjük további sorsát) egy kis családot szállít vidéken a tanyáról a lovardáig és vissza :)
Persze hiányzó alkatrészek pótolva lettek :)

Smilodon írta...

Tudod, vagyunk egy páran olyan típusú emberek, akik alapértelmezetten izzadnak, ha kell, ha nem - főleg, ha nő a túlsúly, mint az én esetemben.
Én a csokit hűtőhidegen fogyasztom - könyebb elrágni, nem ragad a fogamba. Ez fontos szempont, mert a dohányzástól megsárgult fogaimon baromi hülyén mutatnak a barna foltok.

Boszi írta...

Ó, anyám! :DDDD